Nyhet
16 september 2021
Med Convene sin nye portal, kan dine kunder nå raskt, sikkert og enkelt logge seg inn med BankID for å se og betale sine utestående inkassokrav.
I dagens marked har forbrukere høye forventninger til digitale selvbetjeningsløsninger, og det stilles stadig større krav til kundeservice. Derfor søker vi i Convene stadig etter nye og gode løsninger som legger til rette for en bedre service og opplevelse, slik at terskelen for å gjøre opp for seg blir lavere.
– Vi er opptatt av å gjøre betaling enklere for forbrukere, samtidig som vi ønsker at løsningene våre bidrar til å gi bedre kontroll over privatøkonomien. Vår erfaring er at forbrukere som til enhver tid har tilgang til informasjonen de søker etter for å betale, gjør raskere opp for seg, sier Anders Kjøs, Chief Operating Officer i Convene.
Mer kontroll for forbruker
Portalen gir forbrukere med utestående inkassokrav, en oversikt og mulighet til å betale direkte eller via nettbanken sin. Fra portalen kan forbrukeren også søke om betalingsutsettelser og sende melding direkte til saksbehandler.
– Vi ser at terskelen til å gjøre opp for seg ofte er høyere jo eldre kravet er. Ved å være til stede i de riktige kanalene øker vi sannsynligheten for å løse saker raskere, noe som er med på å forbedre våre kunders likviditet, forteller Kjøs.
Dialog på forbrukerens premisser
Ifølge Statistisk sentralbyrå bruker 93 prosent av befolkninger tjenester på nett. Dette viser at svært mange benytter og behersker digitale selvbetjeningsløsninger.
– Vi ønsker å kommunisere på forbrukerens premisser, og gi de mulighet til å velge den kommunikasjonsformen som de foretrekker på et tidspunkt de selv ønsker, forteller Kjøs.
Videre kan Kjøs betrygge at for personer som tar direkte kontakt med kundesenteret, så blir de fortsatt møtt av kompetente kundebehandlere med lang erfaring og forståelse for deres situasjon.
– Vi er opptatt av å opprettholde en god relasjon til forbrukeren på vegne av våre kunder. Portalen er med å frigi tid til kundebehandlerne, slik at de får mulighet til å fokusere på å finne gode betalingsløsninger for de som trenger det mest, avslutter Kjøs.
Convene er en betalingspartner som tar vare på både deg som oppdragsgiver og dine kunder. Våre betalings- og oppfølgingstjenester kan du lese om her. Innlogging til Convene sin portal finner du her.
Følg oss på LinkedIn!
Nyhetsbrev
Meld deg på vårt nyhetsbrev og få nyttige tips og hjelp for å effektivisere din bedrift.