Kundecase: Väla Kjøpesenter
Høsten 2019 fornyet Väla seg med splitter nye Gordion-terminaler
Markedssjefen på Väla, Ulrika Nordström, mener et av de viktigste serviceelementene til et kjøpesenter er å kunne tilby salg av gavekort til sine kunder. Kjøpesenteret i Helsingborg har benyttet Gordion sine løsninger i 13 år.
Väla i Helsingborg har siden 2007 fått god bruk for gavekortterminalene fra Gordion. Väla har totalt fem terminaler – fire innendørs og en døgnåpen utendørs. I november 2019 fornyet de seg med splitter nye Gordion-terminaler. Markedssjef Ulrika Nordström forteller om overgangen i en generelt hektisk periode av året.
– Vi byttet ut alle de fem terminalene midt i julehandelen. Vi var selvsagt litt nervøse ettersom det er en hektisk periode her på Vala. For oss er det viktig å opprettholde et godt servicenivå til våre kunder, og overgangen kunne ikke gått bedre. Noe vi er svært glade for, smiler hun.
– Ett av serviceelementene er å kunne tilby gavekort
Väla er et av Sveriges mest besøkte og likte shoppingsenter med rundt 11 millioner besøk hvert år. I tillegg har shoppingsenteret vunnet flere priser for trivsel, service og tilgjengelighet.
– Ett av serviceelementene mener jeg er å kunne tilby gavekort. Vi har alltid hatt det og det har alltid fungert med gavekort her på Väla, sier Nordström.
Brukervennlig
Väla er blant dem som har vunnet pris for sin tilgjengelighet, det vil si tilrettelegging for de som trenger eller ønsker dette når de besøker shoppingsenteret. Markedssjef Nordström er derfor svært fornøyde med den nye gavekortterminalens universelle utforming og brukervennlighet.
– Terminalen er enkel, og det er kjapt å gjøre et kjøp. Vi har alle typer kunder, så det er viktig og en fordel at terminalen er tilpasset dette. Jeg tror også at våre kunder setter pris på en mindre terminal sammenlignet med den forrige, smiler Nordström.
Alltid behjelpelig
Som en del av løsningen tilbyr Gordion support om det skulle være behov for det. De ansatte på Väla føler seg godt ivaretatt når de trenger hjelp. Nordström sier at både hun og de i skranken på info-senteret har god kontakt med supportavdelingen til Gordion.
– Vi jobber tett sammen med de ansatte i Gordion, og trenger vi hjelp til noe så vet vi at de er tilgjengelige uansett, sier hun og legger til at Gordions tilgjengelighet er helt uvurderlig, spesielt de første ukene etter nye installasjoner eller oppdateringer.
Om Väla
- Prisbelønnet shoppingsenter. Vunnet flere priser for trivsel, service og tilgjengelighet.
- Omtrent 11 millioner besøker Väla hvert år.
- Selger 73.000 presentkort i året.
- Ligger i en region med flere middelsstore kommuner i nærheten.
Følg oss på LinkedIn!
Nyhetsbrev
Meld deg på vårt nyhetsbrev og få nyttige tips og hjelp for å effektivisere din bedrift.